Banery reklamowe

Baner reklamowy

to jeden z bardziej popularnych nośników spotykanych w ofertach firm reklamowych i producentów reklam. Produkt ten charakteryzuje się znakomitymi walorami transportowymi jak i możliwościami prezentacji grafiki. Ze względu na swoje możliwości mobilne i łatwość montażu jest bardzo często wybierany jako podstawowy nośnik podczas planowania kampanii reklamowych czy też prezentacji produktu, firmy, usługi.

Banery reklamowe - przyklady rodzaje

Charakterystyka ogólna banerów

Baner reklamowy jako nośnik grafiki czyli co to jest baner i jakie są jego odmiany?

to elastyczny materiał podkładowy z naniesioną na niego treścią graficzną. Ze względu na rodzaj podłoża produkt ten dzielimy na kilka podstawowych grup. Pierwszą z nich i najbardziej popularną są tzw. banery lite, czyli drukowane na materiale nie transparentnym frontlight o różnych gramaturach. Kolejną popularną grupą produktową są banery siatkowe – Mesh. Najczęściej używane przy dużych powierzchniach ekspozycji, ze względu na swoją budowę strukturalną powodują przenikanie przez nie powietrza, przez co nie powodują tzw. efektu żagla, który jest nie pożądanym i często niebezpiecznym efektem ubocznym podczas prezentacji reklamy. Siatka Mesh ze względu na swoją budowę możemy również podzielić na kilka podgrup: siatki z przeplotem o zwiększonej gęstości. Siatki bez przeplotu o dużej przepuszczalności powietrza, oraz tzw. podkłady specjalistyczne używane przy produkcjach plenerowych: Eventach, na ściany dźwiękowe podczas koncertów i wydarzeń gdzie ekspozycja wysokiej jakości dźwięku – zwłaszcza tonów wysokich, jest priorytetem równie ważnym jak prezentowana treść graficzna – reklamowa – informacyjna.

Frontlighty nie transparentne czyli banery z wkladką Block Out.

Kolejną grupą w dziale banerów są produkty które wymagają absolutnej nieprzepuszczalności światła. Ten rodzaj reklam wykonywany jest na specjalistycznym podkładzie bez-ekspozycyjnym wstecznym. Najprościej ten podkład nazywany jest materiałem z wkładką lub filtrem, absorbującym światło na tyle skutecznie, że uniemożliwia on całkowicie przenikanie np. grafik przy prezentacji dwustronnej.

Frontlight transparentny do podświetleń – baner do reklam podświetlanych.

Jednym z ostatnich z prezentowanych tu materiałów banerowych jest podkład będący totalnym przeciwieństwem materiałów z wkładką, czyli grupa frontlightów transparentnych umożliwiających swobodną prezentację reklam oświetlanych żródłem światła od tylnej strony grafiki. Ta grupa banerów używana jest głównie przy produkcji wielkogabarytowych reklam podświetlanych i świetlnych. Niezaprzeczalną zaletą tej techniki jest możliwość wykonania nietypowych formatów grafik podświetlanych bez łączenia grafiki, czyli jako jednolity system prezentacji reklamy. Najczęściej możemy go spotkać jako otoki stacji benzynowych, centrów handlowych, wielkogabarytowych reklam billboardowych eksponowanych w formie kasetonów podświetlanych.

Od czego zależy cena banerów?

Aspekt ceny uzalezniony jest od wielu czynników, ale my oprzemy sie na 3 podstawowych. Pierwszy element mający duży wpływ na cenę banera to materiał podkladowy, czyli materiał na którym zostanie wydrukowany baner. Najtańszą opcją jest tradycyjny frontlight, czyli materiał lity. Tu najczęściej jest stosowany chiński produkt występujący w gramaturach od 350gr/m2 poprzez pośrednie 510gr aż do 650gr/m2. Jak mozna się domyślać, gramatura 350gr jest najtańszą opcją ale też najmniej trwałą i podatną na uszkodzenia mechaniczne. Stosuje się go najczęściej na krótko okresowe imprezy gdzie największe znaczenie ma cena końcowa produktu z mniejszym naciskiem na jakość.

 

Banery wycena kosztów produkcji czyli wyższy nakład – niższa cena.

Zależność nakładu (ilości banerów) w pojedynczym zamówieniu ma niebagatelny wpływ na wycenę końcową produktu. Im większa ilość – powierzchnia banera tym jego cena ulega zmniejszeniu. Różnica w cenie może sięgać nawet kilkudziesięciu % ceny podstawowej. Poniżej prezentujemy podstawowy cennik banerów na róznych podkladach i w różnych przykładowych rozmiarach.

Zapraszając do współpracy gwarantujemy dobranie odpowiedniego nośnika dla Państwa potrzeb, aby efekt finalny najlepiej oddawał zamierzony cel.

Cennik podstawowy banerów reklamowych na materialach typu frontlight nie transparentny

Podstawowy cennik  najbardziej popularnych odmian banerów reklamowych oraz przykładowe formaty.
Materiał frontligh 510gr to najbardziej popularny i ekonomiczny podklad pod banery do zastosowań średniookresowych.
Materiał pryzmatyczny – odblaskowy ma zastosowanie w ekspozycji banerów  odblaskowych.
Materiał Mehler stosowany jest do banerów o długookresowej ekspozycji lub jako nośnik grafik na plandekach samochodowych.

Rodzaj banera reklamowego Wymiar Cena za m2 Cena za baner
Baner reklamowy jednostronny materiał  frontlight 510gr/m2 200 x 100cm 29,00 zł  58,00 zł
Baner reklamowy jednostronny materiał  frontlight 510gr/m2 500 x 200cm 25,00 zł 250,00 zł
Baner reklamowy jednostronny materiał  frontlight 510gr/m2 1000 x 300cm 22.00 zł 660,00 zl
Baner drukowany na materiale odblaskowym – pryzmatycznym 550gr/m2 200 x 100cm 55,00 zł 110,00 zł
Baner drukowany na materiale odblaskowym – pryzmatycznym 550gr/m2 500 x 200cm 49,00 zł 490,00 zł
Baner drukowany na materiale odblaskowym – pryzmatycznym 550gr/m2 1000 x 300cm 45,00 zł 1 350,00 zł
Baner reklamowy jednostronny materiał  plandekowy 650gr/m2 (Mehler) 300 x 100cm 45,00 zł 125,00 zł
Baner reklamowy jednostronny materiał  plandekowy 650gr/m2 (Mehler) 500 x 300cm 42,00 zł 630,00 zł
Baner reklamowy jednostronny materiał  plandekowy 650gr/m2 (Mehler) 1400 x 300cm 39,00 zł 1 640,00 zł

Przykładowe realizacje banerów reklamowych